Mar 3, 2008

The Thrill Is Gone - B. B. King

B. B. King,我最喜歡的歌手。有「藍調之王」, King of the Blues, 的美譽。

這個版本是他2007年在加拿大,多倫多的「Roy Thomson Hall」現場演唱版。

看得出他年紀很大了吧?1925年生的,八十多歲囉。真是老當益壯。

看他沉浸在自己的音樂裡表演,多麼陶醉呀。我相信,欣賞他的演出,絕對是人生一大享受!

天生的表演者,他當之無愧。我賭你也找不到,有誰比他在台上更享樂。

這幾年來,我有兩個夢想:

(一)現場看Michael Jordan打球。當年我在紐約,卻是不折不扣的Chicago Bulls球迷。

(二)現場看B.B. King的表演。

第一個夢想,註定破滅。第二個還有希望。

我對老金很有信心~~哈哈~~

若說「The Thrill Is Gone」是B.B. King最受歡迎的曲子,大概不會有人反對。

不過,我個人最喜歡他的作品是「I Like to Live the Love」,整首歌洋溢他對音樂的無限喜愛,與唱個歌時的歡愉,讓人聽了心情也跟著飛揚起來。好快樂的歌曲!

通常我會覺得悲傷的歌比較好聽,但這首實在太棒,算是例外。可惜youtube沒有。



The thrill is gone
The thrill is gone away
The thrill is gone baby
The thrill is gone away
You know you done me wrong baby
And you'll be sorry someday

The thrill is gone
It's gone away from me
The thrill is gone baby
The thrill is gone away from me
Although I'll still live on
But so lonely I'll be

The thrill is gone
It's gone away for good
Oh, the thrill is gone baby
Baby its gone away for good
Someday I know I'll be over it all baby
Just like I know a man should

You know I'm free, free now baby
I'm free from your spell
I'm free, free now
I'm free from your spell
And now that it's over
All I can do is wish you well